Спенгліш
    Головна Курси Блоґ


Про те, що таланту до іноземних мов не існує

Таланту до іноземних мов не існує
або
Моє найбільше особисте відкриття за останні 20 років: у мене немає і ніколи не було такого таланту

У нашому суспільстві є поширеною думка, що опанувати іноземну мову може лише та людина, яка має певний талант, схильність до мов. Що цікаво, будучи вихованою в такому дусі, я теж так щиро вважала. Вважала, що саме цей талант давав мені можливість легко вчити слова, теми, розбиратись в граматиці. Вчора ж прослухала цікаве відео, де спікер озвучив думку, що таланту до іноземних мов не існує. Широкої підтримки в коментарях його думка не знайшла, що цікаво, але після ночі роздумів, я прийшла до висновку, що такого таланту таки не існує.

По-перше, таке поняття як «талант до мов» придумано тими, хто мову не знає. В моєму випадку, це були мої батьки. Якщо дитина в 4 класі (а тоді іноземну починали вивчати з 5) бере підручник з англійської мови для студентів лісогосподарських технікумів і починає щось там «вчити», то це – однозначно талант!)) Хоча це була просто цікавість. Мене дуже зацікавило і вразило, як батькова знайома у нас в гостях з ходу переклала з англійської на українську пару речень з якоїсь програми по ТБ.

Те, що це не талант підтверджує також той факт, що в 5 класі у мене була просто катастрофа з англійською. Як зараз пам’ятаю, як я боялась йти на урок, бо просто не знала, як описати ту чортову картинку! Мене викликали звісно)) Аж руки трусились і серце вистрибувало з грудей, як відповідала. Отримала свою трійку з натяжкою. У нас майже вся група трійочників з англійської вийшла, з думкою про те, що англійська – це надто складно. Вже з іншим вчителем у 6 класі частина таки вийшла на «добре», а я на «відмінно», тому що після тієї «3» я вирішила, що якось соромно отримувати трійки з англійської, якщо у мене талант до англійської. Так батьки сказали!))) І я підійшла до свого класного керівника, яка викладала англійську в іншої підгрупи, і попросила мені все пояснити. Вона не відмовила. Що цікаво, в її підгрупі трієчників практично не було.

Далі про талант ще цікавіше. Я сама щиро повірила в те, що в мене талант! І що трапилось далі? Я почала інвестувати свій час та енергію в цей «талант». Окрім основних завдань почала читати додатково, все частіше підходити до вчителя і просити додаткові завдання (ніхто не відмовив!), далі брати участь в олімпіадах і серйозно готуватися до них. Хіба це талант?)) Це наполеглива праця.

По-друге, легко вчити слова і теми допомагає гарна пам’ять, а розбиратися в англійській граматиці – в тому числі і логіка. Але головне, що допомагає, так це бажання вчити САМЕ ЦЕ. А звідки це бажання виникає? З цікавості. Зі слів підтримки, що ти це можеш. Саме тому так важливо в дитинстві розвивати всі «таланти» в дітей, звертати увагу на все, що їм цікаво, при цьому розвивати пам’ять та мислення.

Та і «легко запам"ятовувати слова» - поняття відносне. 6-7-8 клас раз на чверть я брала свій словничок зі словами, слова англійською мовою закривала, дивилась на український переклад і на листочку писала слово за словом англійською. ВЕСЬ словничок. Щоразу. Ті слова, де робила помилку, виписувала окремим списком і з ними окремо ще декілька разів цю процедуру повторювала, аж поки не залишалось жодного. Навіть зараз нові слова я собі виписую в блокнот і прописую їх.

Звісно, можна посперечатися і привести приклад, що хтось займається вивченням мови 5 років, і в когось результати кращі, в когось гірші. Комусь легше дається, комусь складніше. Все вірно. В когось пам’ять краща, в когось гірша. В когось бажання більше, в когось менше. Хтось більше інвестує часу, хтось менше. Але ж для того, що спілкуватися українською мовою хіба потрібен талант?

Не всі стають олімпійськими чемпіонами, але всі можуть займатися фізкультурою і бути у гарній формі (окремі випадки із проблемами зі здоров’ям не беремо). Всі. Результати залежать лише від того, на скільки ми готові інвестувати в це. Підтягнуте струнке тіло – це не талант. Це результат серйозної праці над собою. Так само і вміння спілкуватися іноземною мовою.

Тому вже час забути про таку «сильну» відмовку як «не можу вивчити мову, бо в мене таланту до мов немає» )) Для цього талант не потрібен! Та і не існує такого таланту. Існує лише бажання, терпіння та наполегливість досягнути бажаного результату.

П.С. Шановні учні, зверніть увагу на структуру допису. Є вступ (постановка проблеми), два аргументи з прикладами, контраргумент і висновок, де перефразовується вступ. Класична схема Opinion Essay. В 40 хв я не вклалася звісно)) 56 хв. 670 слів. Як для такого обсягу то по часу дуже добре. Але тут необхідно врахувати той факт, що я писала на тему, яка мені цікава. Якби задача буда написати про генну інженерію, то більше 250 слів було складно видумати))

Дуже гарно розвиває мислення і вміння швидко шукати аргументи наступна вправа: берете перше, що прийшло в голову (об’єкт чи ідею), і придумуєте 3 переваги.

16.08.2018

 


Нові публікації