Спенгліш
    Головна Курси Блоґ


Чи можуть заняття з репетитором бути шкідливими?


Кого не запитаю, у всіх діти ходять до репетитора. І не до одного, а мінімум до двох. Оголошення на форумі: «Шукаю репетитора з англійської мови для другокласника». Я перепрошую, але навіщо дитині в ДРУГОМУ класі репетитор?? 

Репетитор в початковій школі – це традиційна компенсація за брак батьківського часу. Не можу, тому що багато працюю, або просто не хочу сидіти з дитиною за уроками, є вихід: хтось інший за помірну плату посидить.  Але чи це на користь дитині? Чому хтось думає, що вона не справляється? Я не можу говорити за інші предмети, а от з англійською мовою ситуація майже у всіх така: «Я просто мови не знаю, не хочу упустити, хочу, щоб все під контролем було». І це найбільша помилка. По-перше, ви привчаєте дитину до думки, що вона не може обійтися без сторонньої допомоги. Результат – невпевненість в собі. По-друге, дитина починає думати, що англійська мова (інший предмет) – це складно. А все, що складно в навчанні, діти сприймають негативно і починають не любити. Результат – погані оцінки та небажання навчатись.

В такому віці головне – прищепити любов до мови (математики чи трудового навчання), а це найлегше зробити в групі, граючись. Яким би професійним та досвідченим репетитор не був, але багато сам на сам з дитиною в ігри не пограєшся. Тому шукайте гуртки! На щастя, в місті є величезний вибір гуртків. Полюбивши мову, дитина і на уроках уважніше слухати буде, і вдома сама більше часу посидить над новими словами. 

Репетитор у середній школі – це ще більше зло, ніж в початковій. Кому потрібен репетитор в 5-7 класі? Учневі? У абсолютній більшості випадків - ні. Батькам. Чому? Тому що погані оцінки. А звідки беруться погані оцінки? Від небажання вивчати цей предмет. 


Додаткові заняття з предмету, який не подобається – це менше часу на справу, яка подобається. Це вироблення звички займатись тим, що потрібно комусь іншому, а не тим, що справді цікаво. Це розуміння того, що на уроках можна байдикувати, тому що вдома репетитор розповість все те ж саме тобі особисто. Це розуміння того, що батьки готові оплачувати твої лінощі. Результатом занять з репетитором через погані оцінки є пасивність та байдужість. 

Як правило, усвідомлення дитиною того, що вчитись все ж таки потрібно, тому що ЗНО, тому що навчатись далі десь потрібно, приходить у 8-10 класі. Упущено багато, але не критично. Поговоріть про це з підлітком і поясніть, що для того, щоб наздогнати навчальний матеріал, ви готові оплатити репетитора на 2 місяці. Репетитору поставте чітку задачу не по другому колу все, що в школі було, переповідати, а саме підтягнути упущене. Обмежений час не дасть дитині розслабитись і привчить до того, що на уроках все ж таки потрібно працювати. 

 Як тільки з’явились університети, репетиторів наймали для підготовки до вступу. Репетиторів наймали для більш глибшого вивчення теми, яка подобається чи потрібна для інших досягнень (шкільний приклад: було «добре», хочу «відмінно»). Тож, шановні батьки, вкладайте гроші в розвиток ваших дітей, а не в гарні оцінки. Найкращі результати тоді, коли дитина сама говорить: «Мам, я відчуваю, що шкільних знань з англійської мови мені не достатньо, я погано вмію говорити, хочу навчитись краще. Можеш мені репетитора найняти?»  І тоді навіть під час зимових канікул дитина із задоволенням бути ходити на заняття. А не хоче? То краще грайте в сніжки! Ніякі оцінки не варті нервів та здоров’я. 

23.12.2016


 


Нові публікації